Asertywność to umiejętność, która bardzo przydaje się dzisiejszym świecie, chociażby po to, by umieć budować partnerskie relacje w domu, z przyjaciółmi, a także w pracy zawodowej, gdzie bardzo ważna jest jakość komunikacji z innymi ludźmi. Asertywność jest ceniona na rynku pracy jako jedna z niezbędnych kompetencji, a zdarza się, że jest odrzucana ze względu na żywione wobec niej negatywne przekonania.
Czym jest asertywność? Czy jestem asertywną osobą? Jakie korzyści można odnieść z bycia asertywnym w pracy zawodowej, a szczególnie w pracy z klientem? Na te i inne pytania próbowało odpowiedzieć 23 czerwca br. czternastu pracowników Powiatowych Urzędów Pracy naszego subregionu podczas szkolenia przeprowadzonego przez trenerów Centrum Informacji i Planowania Kariery Zawodowej w Legnicy w ramach działań metodyczno-szkoleniowych dla pracowników publicznych służb zatrudnienia.
Bycia asertywnym nie można nauczyć się w ciągu kilku godzin, jednak to spotkanie może stanowić inspirację do „odczarowania” asertywności i dalszej pracy nad sobą – mówią prowadzące warsztat Ewa Gładysz i Renata Walz – doradcy zawodowi Centrum Informacji i Planowania Kariery Zawodowej w Legnicy.
Przy okazji serdecznie zapraszamy kadrę Powiatowych Urzędów Pracy na kolejne planowane przez nas szkolenia obejmujące tematykę radzenia sobie ze stresem oraz technik prowadzenia zajęć grupowych.