W dniu 2 grudnia w Centrum Informacji i Planowania Kariery Zawodowej w Jeleniej Górze odbyło się szkolenie skierowane do doradców klienta zatrudnionych w Powiatowych Urzędach Pracy w Jeleniej Górze, Bolesławcu, Kamiennej Górze, Zgorzelcu i Lubaniu. Tematyka szkolenia dotyczyła obsługi klienta w urzędzie, poruszała zagadnienia z zakresu komunikacji , specyfiki obsługi osób niepełnosprawnych. Przeprowadzone ćwiczenia oraz prezentacja umożliwiły uczestnikom nabycie wiedzy w zakresie rozróżniania typów klientów jak również nabycie umiejętności identyfikowania tzw. trudnych klientów, wyposażyły uczestników w znajomość podstaw komunikacji interpersonalnej oraz umiejętność pokonywania barier w procesie komunikacji. Szkolenie pt. Obsługa klienta w tym tzw. "trudnego klienta" z uwzględnieniem osób niepełnosprawnych” zostało zorganizowane w ramach zadań wynikających z Ustawy o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy a dotyczących funkcji szkoleniowo-metodycznej centrów. Szkolenie było również okazją do wymiany doświadczeń związanych z obsługą klientów.