Składanie dokumentów aplikacyjnych u pracodawców, jest pierwszym i bardzo ważnym etapem na drodze do zatrudnienia. Choć informacji na temat zasad pisania życiorysu zawodowego i listu motywacyjnego, zwłaszcza w Internecie, jest sporo nie każdy szukający zatrudnienia potrafi z tym zadaniem samodzielnie poradzić sobie na tyle skutecznie, aby wzbudzić zainteresowanie u pracodawcy.
Wychodząc naprzeciw potrzebom klientów urzędów pracy, doradcy zawodowi Centrum Informacji i Planowania Kariery Zawodowej (CIiPKZ) we Wrocławiu w dniu 22.06.2015r. zorganizowali szkolenie dla doradców klienta powiatowych urzędów pracy pt.: „Doskonalenie warsztatu pracy doradcy klienta - jak dostosować dokumenty aplikacyjne do historii zatrudniania i planów zawodowych klienta?”
Cele szkolenia:
- poszerzanie wiedzy i doskonalenie umiejętności w zakresie przedstawiania historii aktywności zawodowej klienta w życiorysie zawodowym;
- poszerzanie wiedzy i doskonalenie umiejętności w zakresie konstruowania dokumentów aplikacyjnych uwzględniających oczekiwania pracodawców;
- identyfikacja i korekta błędów w dokumentach aplikacyjnych;
- wymiana dobrych praktyk.
Szkolenie we Wrocławiu było pierwszym w II edycji szkoleń dla kadry Powiatowych Urzędów Pracy Wojewdztwa Dolnośląskiego, które uroczyscie otworzył Pan Wojciech Murdzek Wicedyrektor ds. Rynku Pracy i Administracji DWUP. W kolejnych dniach szkolenia poprowadzili doradcy zawodowi CIiPKZ z Wałbrzycha, Legnicy i Jeleniej Góry.
Przygotowała: Magdalena Łukowska