Zarządzanie stresem w...
grafika

Zarządzanie stresem

w kontekście organizacji czasu pracy, czyli

jak dążyć do sukcesu dzień po dniu,

jak być zadowolonym i szczęśliwym

oraz nie marnować swojego czasu.

 

 

Wałbrzyskie Centrum  po raz kolejny  zaprosiło do siebie kadrę  pięciu Powiatowych Urzędów Pracy podregionu wałbrzyskiego. Celem spotkania było szkolenie z zakresu rozwoju kompetencji społecznych i zawodowych  pracowników tych instytucji. W dwudniowych warsztatach, które odbyły się 1-2 grudnia, uczestniczyło 11 osób.  Wśród uczestniczek dominowały  osoby pełniące obowiązki doradców klienta, ale  dołączyła też do nas kadra kierownicza. Szkolenie poprowadzili doradcy Lidia Wiśniewska /pedagog/ i Dawid Torbacki /psycholog/. W ostatnim tegorocznym szkoleniu pochyliliśmy się nad  tematem: Zarządzanie stresem w kontekście organizacji czasu pracy. Dlaczego zaproponowaliśmy taki temat?  Głównie dlatego, że jednym z podstawowych i częstych stresorów pojawiających się w pracy jest właśnie presja czasu. Najczęściej stresują nas ograniczone zasoby czasowe, choć iluzoryczny nadmiar czasu także wpływa na nas niekorzystnie.   

Zajęcia miały charakter warsztatowy i obejmowały następujące zagadnienia:

 

Dzień I

  1. Stres – definicja
  2. Fazy stresu
  3. Funkcjonowanie w stresie
  4. Źródła stresu
  5. Ranking sytuacji stresowych
  6. Sposoby radzenia sobie ze stresem
  7. Sytuacje stresowe i strategie działania
  8. Interpretacja sytuacji stresowej
  9. Trening relaksacji

Dzień II

  1. Czas jako stresor
  2. Analiza SWOT w oparciu o grę strategiczną - Chłopska Szkoła Biznesu
  3. Techniki wykorzystywane w zarządzaniu czasem

3.1.      Wyznaczanie celu

3.2.      Złodzieje czasu

3.3.      Planowanie czasu i ustalanie grafiku dnia

3.4.      Zasada Eisenhowera

3.5.     Wyznaczanie priorytetów według zasady ABC

3.6.     Krzywa wydajności w ciągu dnia

3.7.     Zasada Pareto 80/20

3.8.     Delegowanie zadań

3.9.     Zasada Parkinsona

      4. Korzyści z efektywnego zarządzania czasem

      5. Podsumowanie – podziękowanie

Należy nadmienić, że temat szkolenia wzbudził wiele emocji i stał się przyczynkiem do dyskusji nad specyfiką organizacji pracy w urzędach. Uczestniczki dzieliły się swoimi doświadczeniami i sposobami działania w sytuacji pracy pod presją czasu i obowiązków. Szkolenie zostało bardzo pozytywnie odebrane, co miało odzwierciedlenie  zarówno podczas podsumowania szkolenia, jak i w ankietach ewaluacyjnych. Z naszej strony, jako prowadzący, mamy nadzieję, że to zaledwie dwudniowe spotkanie stało się zarzewiem działań, które zwiększą komfort ich pracy. Jeszcze raz  serdecznie dziękujemy koleżankom z powiatów za aktywne uczestnictwo w zajęciach.

Pozdrawiamy, z nadzieją na kolejne spotkanie

Lidka Wiśniewska

Dawid Torbacki

 

 

 

 

 

 

 

Wprowadzono: Lidia Wiśniewska
utworzono: 03-12-2015
ostatnia modyfikacja: 26-01-2016
Strona główna
Powrót
Drukuj
Pobierz PDF
Wypowiedz się