„Aktywizacja zawodowa osób mających specyficzne problemy z wejściem lub powrotem na rynek pracy” to pierwsze z kilkunastu szkoleń przygotowanych w 2017 r. dla kadry powiatowych urzędów pracy przez Centra Informacji i Planowania Kariery Zawodowej Dolnośląskiego Urzędu Pracy w ramach umowy z Ministerstwem Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej.
W dniach 21-22 czerwca br. dziesięć doradców klienta powiatowych urzędów pracy z terenu Dolnego Śląska wzięło udział w 16-godzinnym szkoleniu w Legnicy.
Program szkolenia obejmował szereg zagadnień dotyczących pracy z klientami urzędów posiadającymi specyficzne problemy z wejściem lub powrotem na rynek pracy, m.in.: identyfikacja grup klientów, bariery aktywności zawodowej, sposoby pracy z klientem oraz prowadzenie działań motywacyjnych w ramach zindywidualizowanej pomocy na rzecz klienta.
Uczestniczki szkolenia miały okazję zapoznać się z nowymi narzędziami komunikacji z klientem, wywodzącymi się z metod doradczych, m.in. dialogu motywującego, podejścia skoncentrowanego na rozwiązaniu i poradnictwa socjodynamicznego.
Panie wykazały się obszerną wiedzą w zakresie obsługi „trudnego klienta” w urzędzie. Podczas warsztatów chętnie dzieliły się swoim doświadczeniem oraz angażowały w ćwiczenia z wykorzystaniem nowych metod.
Szkolenie poprowadziły doradczynie zawodowe z CIiPKZ we Wrocławiu: Magdalena Łukowska i Agnieszka Kuberacka, II edycja spotkania o tej tematyce we wrześniu.